SWOT аналіз: що це і навіщо він потрібний вашому бізнесу.

Щоб розвинути успішний бізнес, важливо не лише скласти бізнес-план, створити сайт та визначити цільову аудиторію. Одним із ключових компонентів успіху є базове розуміння того, наскільки ефективно працює ваша компанія в порівнянні з конкурентами.

Щоб визначити це, досвідчені підприємці використовують SWOT аналіз — стратегію, яка допомагає визначити сильні та слабкі сторони бізнесу, а також можливості та потенційні загрози.
Що таке SWOT-аналіз?
SWOT є скороченням від чотирьох англійських слів: Strengths (Сильні сторони), Weaknesses (Слабкі сторони), Opportunities (Можливості) та Threats (Загрози). SWOT аналіз це стратегія, яка дозволяє оцінити ефективність та життєздатність вашого бізнесу, а також бізнесу конкурентів через призму цих чотирьох понять.
SWOT аналіз підприємства допомагає прийняти важливі бізнес-рішення: наприклад, зміна вектора розвитку компанії, ребрендинг або підвищений акцент на певну категорію продуктів.

Сильні та слабкі сторони відбивають внутрішній стан компанії: репутація, якість продукту, ефективність команди тощо. Залежно від дій компанії, ці показники можуть змінюватися на краще чи гірше — тому особливо важливо мати чітку картину того, що відбувається, щоб оперативно реагувати на виклики, що виникають.
Можливості та загрози пов’язані із зовнішніми факторами: конкуренти, ринкові тренди, вартість матеріалів тощо. Їх ви контролювати не можете — проте можете адаптувати стратегію компанії, щоб мінімізувати збитки або отримати максимальну користь.

Навіщо компанії потрібен SWOT аналіз?

SWOT аналіз це можливість побачити ширшу картину вашого бізнесу, і сформувати чіткий та результативний план дій. Крім того, він дозволяє побачити виклики та можливості, про які ви не замислюєтеся під час рутинного управління бізнесом.

Це, у свою чергу, дозволить вам виділитися на тлі конкурентів та краще адаптуватися під мінливі вимоги індустрії.

Як використовувати SWOT аналіз
для покращення бізнесу?

Тепер, коли SWOT аналіз підприємства готовий, настав час розробити стратегію. Зробити це можна за п’ять кроків:
  • Покажіть ваш SWOT аналіз працівникам та співвласникам бізнесу та зберіть зворотний зв’язок.
  • Обговоріть план дій із колегами, щоб кожен чітко розумів свою зону відповідальності та дії, які від нього вимагаються.
  • Визначте, над якими частинами плану необхідно розпочати роботу негайно, а які можуть зачекати. Радимо насамперед звернути увагу на погрози.
  • Складіть план, в якому ви використовуєте сильні сторони компанії для нейтралізації слабких сторін, а також використовуєте нові можливості, щоб уникнути потенційних загроз. Все це може бути частиною вашого бізнес-плану.
  • Перетворіть план у дію. Важливо — оскільки ринок не стоїть на місці, SWOT аналіз найкраще проводити раз на кілька місяців. Так ви побачите, наскільки ефективною виявилася розроблена вами стратегія, і чи потрібно внести до неї корективи.
  • Підходьте до розвитку бізнесу комплексно, користуйтеся сучасними методами аналізу та просування, а ще звертайтеся до експертів: завжди краще делегувати справу профі, аніж шукати рішення самостійно методом проб і поразок.
Наші статті
Заповнюйте
коротку форму
Ми повернемося до вас вже за кілька хвилин.
Надаючи свої персональні дані, ви погоджуєтеся з Політикою конфіденційності
Україна, 61020 Харківська область, м. Харків, Новобаварський район, вул. Китаєнко, буд. 3-Б