У маркетингу болями називають причини, які змушують людину купити ваш продукт. Чим краще ви знаєте болі клієнтів, тим більше зможете заробити. Сьогодні в блозі компанії «ЕлектраКвікс» розповімо про три способи, за допомогою яких можна виявляти болі клієнтів у будь-якій ніші.
Шукайте першопричину Запам'ятайте, що ви продаєте не товар або послугу, а вирішення проблем клієнта. Важливо розуміти, що жоден товар не потрібен покупцям як фізичний об'єкт. Вони купують його для вирішення своєї проблеми. Це стосується будь-яких товарів і послуг. Ось кілька прикладів.
Навіщо люди купують меблі? Вони платять не за дерев'яні ящики, які захаращують простір, а за порядок для своїх речей. Шафа вирішує проблему безладу в кімнаті - це і є біль потенційного клієнта:
безлад;
неможливість швидко відшукати потрібну річ;
поганий стан речей, які мнуться і припадають пилом через те, що розкидані по кімнаті.
Інший приклад - побутова техніка. Люди купують не шматок пластмаси з металом, щоб заповнити місце на кухні, а економію сил і часу на приготування їжі. Основні болі при цьому: багато часу йде на приготування їжі, після готування залишається велика кількість брудного посуду, внаслідок чого часу на відпочинок після робочого дня практично немає.
Третій приклад - дороге якісне взуття. Воно допомагає почуватися впевнено і комфортно. У ньому ноги не болять і не втомлюються, не натираються мозолі. У хорошому взутті ви можете довго пересуватися впевненою, красивою ходою.
За цим принципом можна проаналізувати будь-який товар. Виходьте з призначення речей: для чого вона служить і як полегшує життя своєму власникові. Тобто спочатку був біль, а потім придумали рішення. Саме цю першопричину і потрібно знайти: для чого придумали ту чи іншу річ або послугу.
Запитайте у клієнтів
Другий спосіб виявити клієнтські болі - запитати у них самих. Тоді ви отримаєте точну інформацію з перших рук. Сьогодні існує багато інструментів, за допомогою яких можна опитати аудиторію: від інтерв'ю до опитування в соціальних мережах. Найпростіший спосіб - поспілкуватися з клієнтами, які щойно зробили покупку. Цей варіант добре підійде для сфери послуг, тому що тут неважливо, надаєте ви послуги онлайн чи офлайн, ви все одно особисто спілкуєтеся з клієнтами. Також цей варіант можуть використовувати підприємці, які займаються офлайн-торгівлею.
Звертайте увагу на похвали
Якщо ви тільки починаєте свій бізнес і у вас поки що немає клієнтів, у яких можна запитати про болі, тоді вивчіть відгуки покупців аналогічних продуктів або послуг. Звертайте увагу на ті моменти, які люди хвалять. Це і є больові точки. Наприклад, люди у відгуках можуть відзначати те, що будівельники, які робили ремонт у квартирі, прибрали за собою сміття. Це не що інше, як відображення болю клієнта. Якщо будівельників хвалять за чистоту, значить бруд після ремонту - це біль клієнта. Ніхто не хоче після закінчення робіт довго відмивати квартиру від пилу і бруду. Таким чином через похвали можна зрозуміти, які питання хвилюють клієнта в тій чи іншій ніші.
Що більше болів вашої цільової аудиторії ви виявите, то точніше будуть прописані вигоди і переконливішими будуть ваші пропозиції.