Щоб бути кращими за конкурентів, компанії мають не лише надавати високоякісні послуги чи товари, але й приділяти особливу увагу до потреб і побажань своїх клієнтів. У цьому допоможе система управління відносинами з клієнтами або ж просто CRM. Про її основні функції розповімо сьогодні в блозі компанії ТОВ «ЕлектраКвікс».
Навіщо потрібна CRM
CRM використовують бізнеси різних сфер та масштабів: від невеликого місцевого до міжнародних корпорацій. На перший погляд, це проста система, проте вона обробляє значні обсяги даних про клієнтів, продажі, поточні задачі тощо. Припустимо, що в інтернет-магазині одягу використовують CRM для ведення бази клієнтів. Коли користувач оформлює замовлення, його дані автоматично потрапляють до системи, що дозволяє магазину зберігати інформацію про покупця, його подальші замовлення, уподобання. За допомогою цього можна забезпечити індивідуальний підхід, вчасно реагувати на потреби і побажання клієнта, робити персоналізовані пропозиції і таким чином підвищувати лояльність до свого бізнесу.
CRM – це не лише база клієнтів. Вона також містить:
інструменти аналітики та звітності;
інструменти автоматизації продажів та маркетингу;
засоби комунікації з клієнтам (наприклад, інтегровані переписки через електронну пошту, чати, телефонні дзвінки тощо).
Тож, розберемо детальніше кожну з її функцій.
Управління продажами Правильно налаштована CRM відображає процес продажів зі всіма етапами: від першого звернення клієнта до закриття угоди. Це допомагає відслідкувати стан продажів в режимі реального часу: скільки потенційних угод в роботі, на яких вони стадіях, який сумарний дохід потенційно принесуть. Крім того, за наявності підключень до зовнішніх сервісів CRM сама збирає заявки з сайту, вхідні дзвінки тощо.
Контакт з клієнтом
CRM допомагає підтримувати контакт з клієнтом і підвищувати його лояльність до компанії. Звісно, система не сама це робить, але вона надає всі необхідні інструменти. Наприклад, нагадування про вчасний дзвінок клієнту, розсилки для окремих груп покупців, відмітки про особисті вподобання кожного клієнта і т.д. Зокрема, клієнту буде приємно отримати нагадування про майбутню зустріч з часом і датою
Аналітика
Володіння цифрами – це основа ефективного бізнесу. CRM постійно аналізує дані. Ви в будь-який момент можете отримати актуальний звіт. Все, що потрібно зробити – вибрати, який саме звіт вам потрібен. Наприклад, середній чек за місяць чи загальний дохід, кількість успішних і неуспішних угод, статистика за причинами відмови тощо. Це допомагає бізнесменам ухвалювати обґрунтовані рішення та розробляти стратегії розвитку.
Отже, головна ідея CRM полягає в тому, щоб взаємодію з клієнтами зробити більш ефективною та персоналізованою і в той же час відображати актуальну аналітику ключових показників для власника бізнесу та розвантажити його працівників від щоденних рутинних задач. Використання CRM допомагає підвищити якість надання, забезпечує ефективне управління часом та системний підхід до ведення бізнесу.