Де конкуренція, там і попит
Попит народжує пропозицію. Цей широко відомий вислів точно характеризує ситуацію на ринку. Серед товарів широкого вжитку не існує сьогодні такої ніші, де дійсно є високий попит і практично немає конкурентів. Такі ніші - це виняток із правил, вони вузькоспеціалізовані й розраховані на клієнтів зі специфічними запитами.
Конкуренція завжди говорить про те, що в ніші є високий попит. Якщо увійти в неї, то можна відкусити частину цього пирога. Наприклад, покупець прийде до вашого конкурента, але його не влаштує ціна, якість пакування, строки доставки або якісь інші фактори. А ви можете залучити цього потенційного клієнта до себе за рахунок своїх конкурентних переваг. Головне - створити ці переваги. Для цього знадобитися витратити чимало сил і коштів, але якщо все зробити правильно, то інвестиції окупляться.
Не потрібно формувати попит
Другий фактор є логічним наслідком першого: якщо є конкуренція, то не потрібно самому формувати попит на товар. Він уже й так існує.
У підприємців, особливо початківців, виникають ідеї створити або завести на ринок якийсь унікальний товар. Вони думають, що зможуть багато заробити за рахунок цього. Однак це є хибною думкою. Не можна робити умовиводи на основі лише своїх уподобань та уявлень про те, що необхідно клієнтам. Причина в тому, що переважна більшість людей купують те, що вони знають: товари перевірених брендів, які постійно на слуху. Купити щось нове і невідоме - це ризик, тому що ще немає усталеного попиту, немає оглядів, відгуків тощо.
Тому пропонуючи щось нове чи унікальне, ви зіткнетеся зі значними труднощами. Навіть якщо це буде товар із класними характеристиками, люди ставитимуться до нього з обережністю і, скоріш за все, обходитимуть стороною. Вам доведеться сформувати власний попит, а для цього потрібно вкласти багато грошей у рекламу, просування та інші маркетингові інструменти. Якщо у вас немає досвіду і можливостей для цього, то намагайтеся продавати товари тих брендів, які відомі людям. Так, ви не будете унікальними і будете конкурувати з великою кількістю компаній, які продають такі ж товари. Виграти цю конкуренцію ви можете за рахунок маркетингу, сервісу, роботи з клієнтами тощо.