Ціною називається кількість грошей, за яку продається і купується економічне благо. Дуже важливо призначити ціну таким чином, щоб вона не виявилася занадто високою або занадто низькою. Призначивши високу ціну, ви втратите частину клієнтів, які не готові розлучитися з такою сумою. Призначення низької ціни теж може викликати негативну реакцію: люди можуть засумніватися в якості продукції.
Визначення ціни є одним із найважчих завдань для підприємців. Ціна зумовлює успіх підприємства, обсяги продажів і одержуваний прибуток. Розрахунок ціни продажу завжди лежить між двох сфер - фінанси та маркетинг. Є дві складові цього процесу: розрахункові методи та маркетингові методи. Вибір тільки одного напрямку дасть спотворений результат.
Наприклад, ви виробляєте футболки. Сума прямих витрат - 10 у.о. У цю величину входять: матеріал, електроенергія на пошиття, зарплата швачки, податки на зарплату швачки та інші витрати на процес виготовлення.
Але у вас у виробництві є інші витрати, які не відносяться безпосередньо до виготовлення футболок: ваше обладнання обслуговує технік, бухгалтер веде облік і здає звітність, водій розвозить продукцію по точках продажів, ви розміщуєте рекламу і т.д. Такі витрати називаються непрямими, і вони також збільшують собівартість товару. Ви можете розподілити ці витрати на всю продукцію будь-якими економічними методами. Мета цих розрахунків - дізнатися реальні витрати на виробництво одного вашого виробу.
Наприклад, розрахунки показали, що собівартість однієї футболки з урахуванням непрямих витрат становить 15 у.о. Тепер ви маєте застосувати маркетингові інструменти, щоб визначити і порівняти ціни, які присутні на ринку. Фахівці компанії
ТОВ «ЕлектраКвікс» наголошують: неправильно визначати відпускну ціну товару, виходячи тільки з розрахованих витрат. На ринку є клієнти, які визначають: купити чи не купити ваш продукт. Також є конкуренти, які торгують аналогічним товаром. Тому ваше завдання - визначити скільки може заплатити ринок за цей товар.