Визначаємо ціну на товар. Що потрібно врахувати

Як визначити ціну на ваш товар? На які фактори необхідно звернути увагу? Уроки фінансової грамотності продовжуємо в блозі компанії ТОВ «ЕлектраКвікс». Сьогодні мова піде про основи ціноутворення.
Визначення ціни
Ціною називається кількість грошей, за яку продається і купується економічне благо. Дуже важливо призначити ціну таким чином, щоб вона не виявилася занадто високою або занадто низькою. Призначивши високу ціну, ви втратите частину клієнтів, які не готові розлучитися з такою сумою. Призначення низької ціни теж може викликати негативну реакцію: люди можуть засумніватися в якості продукції.

Визначення ціни є одним із найважчих завдань для підприємців. Ціна зумовлює успіх підприємства, обсяги продажів і одержуваний прибуток. Розрахунок ціни продажу завжди лежить між двох сфер - фінанси та маркетинг. Є дві складові цього процесу: розрахункові методи та маркетингові методи. Вибір тільки одного напрямку дасть спотворений результат.

Наприклад, ви виробляєте футболки. Сума прямих витрат - 10 у.о. У цю величину входять: матеріал, електроенергія на пошиття, зарплата швачки, податки на зарплату швачки та інші витрати на процес виготовлення.

Але у вас у виробництві є інші витрати, які не відносяться безпосередньо до виготовлення футболок: ваше обладнання обслуговує технік, бухгалтер веде облік і здає звітність, водій розвозить продукцію по точках продажів, ви розміщуєте рекламу і т.д. Такі витрати називаються непрямими, і вони також збільшують собівартість товару. Ви можете розподілити ці витрати на всю продукцію будь-якими економічними методами. Мета цих розрахунків - дізнатися реальні витрати на виробництво одного вашого виробу.

Наприклад, розрахунки показали, що собівартість однієї футболки з урахуванням непрямих витрат становить 15 у.о. Тепер ви маєте застосувати маркетингові інструменти, щоб визначити і порівняти ціни, які присутні на ринку. Фахівці компанії ТОВ «ЕлектраКвікс» наголошують: неправильно визначати відпускну ціну товару, виходячи тільки з розрахованих витрат. На ринку є клієнти, які визначають: купити чи не купити ваш продукт. Також є конкуренти, які торгують аналогічним товаром. Тому ваше завдання - визначити скільки може заплатити ринок за цей товар.

Етапи ціноутворення

1. Постановка завдань. На цьому етапі ви повинні відповісти на запитання: чого ви хочете досягти за допомогою політики цін на свої товари. Можливі відповіді:
  • збільшення продажів;
  • завоювання репутації;
  • захоплення якомога більшої частки ринку;
  • отримання найбільшого прибутку за мінімальний час.

2. Визначення попиту на товари. Вам треба відповісти на запитання: скільки товарів можна буде продати за різних рівнів ціни.

3. Оцінка витрат. Ви повинні займатися аналізом собівартості та її зменшенням, щоб мати резерв для зниження ціни за будь-яких ситуацій на ринку.

4. Аналіз цін і товарів конкурента. Вам необхідно виявити так звану «ціну байдужості», тобто ціну, за якої покупцеві однаково, чий товар купити. Після цього вам треба вирішити: як і за рахунок чого ви можете домогтися, щоб споживачі купили саме ваш продукт.
5. Вибір методу ціноутворення. Найнадійніший метод - це витратно-маркетинговий, тому що він поєднує аналіз собівартості та формування цін з урахуванням маркетингової тактики.

6. Встановлення остаточної ціни. На цьому етапі необхідно створити власну систему знижок для покупців і визначити механізм, як ви коригуватимете ціни в майбутньому з урахуванням стадій життя товару, що випускається, інфляційних процесів і негативних ринкових ситуацій.
Наші статті
Заповнюйте
коротку форму
Ми повернемося до вас вже за кілька хвилин.
Надаючи свої персональні дані, ви погоджуєтеся з Політикою конфіденційності
Україна, 61020 Харківська область, м. Харків, Новобаварський район, вул. Китаєнко, буд. 3-Б